Latem znajdowaliśmy się w samym centrum rozbudowy terminalu METRANS pod Poznaniem. To miejsce, gdzie kolej spotyka drogę – magistrala Warszawa–Berlin i autostrada A2 tworzą idealny punkt dla transportu intermodalnego. Nasza rolą było zapewnienie stabilnego podłoża dla infrastruktury, która będzie obsługiwać tysiące ton ładunków. W złożonych warunkach gruntowych wykonaliśmy pale CFA Ø630 mm o długości od 9 do 19 metrów – w sumie 8,3 km. To podstawa dla belek podsuwnicowych (ok. 1,6 km) i nawierzchni podkontenerowej do składowania pełnych kontenerów. Każdy detal był kontrolowany – od projektu po próbne obciążenia pali, które przeprowadził doświadczony zespół GEO-Instruments Polska. Dzięki temu terminal zyska solidne fundamenty, a my kolejny dowód na to, że geotechnika napędza rozwój logistyki. Projekt „Poprawa efektywności usług transportu intermodalnego poprzez rozbudowę infrastruktury terminalowej METRANS (Polonia) sp. z o.o. w Gądkach k. Poznania” jest dofinansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Terminal intermodalny w Gądkach
Published on